Thursday, 15 March 2012

Mia Turn 13 Months


Assalamualaikum semua....hope cht2 sume ye....semalam mia dah setahun sebulan...:)

berat n panjang mia tak ukur..tp masa g checkup 1 year aritu berat mia 8kg n panjang 72cm....

perkembangan terbaru mia....

jalan dah laju dah..dah pandai berlari ckt2....penat jugak la mengejar....last week balik kg penang...mia teruja sgt..tak berenti tawaf satu rumah....penat btul mengejar....sume benda nak pegang....sume tempat nak pegi....sekang nie kalo g supermarket ke or jalan mana2 ke ibu tak mau dah bawak stroller...mia cbuk nak tolak stroller....mengamuk2 kalo tak kasi...huhu..sorong bukan main laju....tak penat ke mia nie....kat umah lak mia memang round satu umah..jap g dapur..pastu g depan balik...tu la rutin harian mia...berjalan je...



gigi mia dah ade 4 batang..hehe..kawan2 sume dah 6 7 batang...huhu...


makan alhamdulillah..selera je....dah pandai mkn sosej....mkn pedas pun dah pandai ckt...takpe ke bg  mia mkn pedas...aritu saje je bg mia rasa2  mee goreng..ade letak cili giling ckit ...ingatkan dia tak mau dah sebab pedas...rupanya mia suka gile...ikut je  mana ayah pegi coz nak mee goreng tu lg....makan sampai kekenyangan..lepas mkn terus lepak.....nasi goreng pun mia suka jgk...skang nie dah tak bg roti..tukar biskut lak..mia mmg suka mkn biskut...2 3 keping jap je abis...tp yang masalahnye mia nie kalo makan tak mau duduk setempat...bejalan merata...tak larat nak kejar....

mia  dah tau sleep n tido tu apa...aritu balik penang ayah dok bentang toto depan tv...mia tiba2 amek bantal jugak n bila ayah kata sleep mia trus baring...kali nie pakcik balik jugak..so ktorang pindah port lain coz pakcik nak tgk tv.....hehe...yg kelakarnye..ktorang dah siap2 tutup lampu tp mia bangun  pulak n terus g depan tv  n baring sebelah pakcik.....huhu...agaknye dah terbiasa tido kat ctu...mesti mia cam pelik...nape tak tido depan tv...

keperempuanan mia pun dah terserlah...dah pandai jalan2 sambil pkai handbag ibu...hehe...suka main masak2...amek pinggan, sudu n sudip mainan tu pastu main suap2...skejap suap ibu...kejap suap ayah...


pagi tadi bg pen n book kat mia...nie la hasinya...

mula- tunjuk2 dulu...
pastu conteng lak...
pastu lukis misai kat muka lak...nampak tak ade garis hitam kat tepi mulut mia..
kat TASKA pulak cikgu ngadu mia skang dah pandai berlakon...hehe..buat2 tido....padahal tak tido pun...pastu takmau dah dok dalam bilik...nak jalan2 kat luar bilik n main kat tempat playschool....

mia pantang dengar lagu...mesti nak joget...hehe...kadang2 goyang2 tangan la...tepok tangan la..goyang badan la..yang terbaru nie mia suka geleng kepala lak.....nyanyi pun dah pandai...tp ikut bahasa dia la kn...kt pun tak paham...tp pagi td mia dah pandai nyanyi abc...hehe....

tu je la wat masa nie.... next month update lg perkembangan mia....k....bye2..


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...